Alla inlägg under juli 2007

Av Bruce Wayne - 28 juli 2007 11:22

Hej!


Här är första trailern 14 timmar sen, sedan första släppet.


Det lutar åt en RIKTIGT bra film. På diverse communities har den hyllats friskt.


Här kommer även en bonus, en färsk filmbild.


BW


Av Bruce Wayne - 26 juli 2007 16:26

Hej!


Ni som läser min blogg, har säkert listat ut att jag är väldigt förtjust i Batmanprylar från japan. Här är ett objekt som ligger på ebay. Den vill jag ha.


BW


Av Bruce Wayne - 25 juli 2007 11:40

Hej!


Idag kom ytterligare en sak i mina händer.


http://www.amazon.com/Batman-Two-Face-Strikes-Twice-Book/dp/B000EPSBUW


Jag köpte del för några år sedan, sen glömde jag bort att köpa del 2. Nu ska jag läsa om del 1 och sedan läsa klart serien.


BW

Av Bruce Wayne - 24 juli 2007 14:57

Hej!


"Trailern har läckt ut", så beskrivs den av en person som har "sett den".

Som sagt är detta ett rykte, den 27 juli får många amerikaner se ifall det är rätt trailer...

It starts out with the WB logo gracing the screen, followed by the DC logo and the Legendary pictures logo. The screen goes black.

It opens back up as a commercial paid for by the friends of Harvey Dent. We are shown shots of him talking, making public speeches, and walking in a suit, while a deep voice comes on and talks about Harvey Dent. A generic politician commercial.

What seems to be halfway through the commercial, it is interrupted by static, and blacks out. Out of nowhere a crystal clear image comes onto the screen of a blacked out man with large windows behind him. The camera slowly zooms in on him. He's talking (about what I won't say) and as he finishes he begins laughing. Lightning strikes, lighting up his face, as the laughter grows more manic. Cut to black.

The Batman Begins (now The Dark Knight's bat) emblem is shown with the words The Dark Knight. Then it says Summer 2008 and has the website at the bottom.

What is said... is a surprise that I must keep for now. It gave me chills.


BW

Av Bruce Wayne - 22 juli 2007 13:10

Hej!


Cataclysm 


Ordet cataclysm är ett bibliskt ord som betyder "större katastrof" t.ex är  vulkanutbrottet Pompeji (89 e.Kr) en cataclysm. Under nittiotalet kom en massa långkörare. Jag bojkottade dessa eftersom jag tyckte att det otroligt irriterande. Man var nämligen tvungen att köpa en massa olika lösnummer från HELA Batman produktionen. För en vecka ändrade jag mig. Nu finns nämligen sedan en tid tillbaka alla långkörare i album format i kronologisk ordning. Jag beslutade mig för att börja med Cataclysm. I efterhand är jag glad att jag ändrade mig. För detta är bra. Storyn är enkel. Gotham City drabbas av cataclysm. De enda som kan rädda staden är Batman och hans vänner. Cataclysm är en förhistoria till långköraren No Man´s Land. Den serien består av fem volymer.


Betyg (Varje kategori har skalan 1-5)

Synopsis 3/5

Art 3/5

Batman intresse: Ja (special intresse för Batman fantaster. Man kan börja med No Man´s Land serien)

Värt att läsa: nja


Cataclysm består av:

Batman, 553-554

Detective Comics, 719-721

Batman: Shadow of the Bat, 73-74

Nightwing, 19-20

Catwoman, 56

Robin,53

Batman Chronicles, 12

Blackgate: Isle of men 1

Huntress//Spoiler: Blunt Trauma 1


Batman Gothic


I september släpps ett nytryck på Batman Gothic. Serien publicerades för första gången i Legends of the Dark Knight # 6-10. Jag tycker att Gothic är ett av guldkornen i serien. Det märks att detta är genomarbetat och snyggt. Bör läsas av alla Batman älskare. Storyn handlar om själen. Vad är priset på DIN själ? Vad är du villig att göra för att sälja den till djävulen? Hur ren är din själ? Dessa dilemman brottas Batman/Bruce Wayne med. Vad är priset på själ?


Betyg (Varje kategori har skalan 1-5)

Synopsis 5/5

Art 4/5

Batman intresse: JA

Värt att läsa: JA


BW


Av Bruce Wayne - 21 juli 2007 11:05

Hej!


Den 18 juli 2008 är det världspremiär på The Dark Knight. Nu är det mindre än ett år kvar.


BW

Av Bruce Wayne - 15 juli 2007 13:21

Hej!


Enligt de senaste ryktet så är det den 27 juli som trailern kommer att visas. Vi får se ifall det ryktet stämmer...


BW


Länkar

Fråga mig

48 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards