Alla inlägg under november 2008

Av Bruce Wayne - 29 november 2008 20:25

Hej!


Jag trodde bara Aftonbladet skrev nyheter utan substans, men till min stora förvåning så var det någon som skrev om Batman på ett bra sätt. En intressant artikel. Jag har inte följt R.I.P och sista nummret är inte släppt än så vitt jag. Jag vet inget om serien slutar som Aftonbladet hävdar. Jag har svårt att tro att DC comics dödar Bruce Wayne.


Jag har däremot följt allt snack kring serien på diverse forum. Jag har valt att läsa serien när den kommer i albumformat i februari. Återkommer då vad jag tycker om Batman R.I.P Ni som har följt serien, vad tycker ni?


http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article3885389.ab


http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/arts_and_culture/7753966.stm


http://www.batman-on-film.com/batman-in-comics_review_batman-681_jett_11-28-08.html


BW



Av Bruce Wayne - 29 november 2008 13:59

Hej!


Snart släpps The Dark Knight på DVD, vet ej exakta datumet. Min fråga är kommer du att köpa den? Vid ja ange formatet DVD etc. Jag kommer att köpa den på DVD. Men jag skulle vilja köpa den Blue Ray utgåvan med gift settet. Rösta!!!!!!!!


BW

Av Bruce Wayne - 29 november 2008 13:34

Hej!


Nu tycker jag se ett mönster på mina bloggläsare vill se i  nästa film. Resultatet är att flest vill se jokern i nästa film. Jag tror det är kört p.g.a att Ledger är död. Sedan så är det The Riddler och sen Catwoman. Jag tror att i nästa film så dyker Selina Kyle upp och eventuellt The Riddler. Efter det så är det jämt skägg mellan alla andra. En sak som är säker The Penguin är inte poppis samt att mina läsare tycker att Scarecrow har gjort sitt i Gotham City. 121 personer deltog i omröstningen.


Vilka eller vilken skurk vill du se i nästa batmanfilm?
 The Joker                  
 Catwoman
 Two-Face
 The Penguin
 The Riddler
 Poison Ivy
 Mr Freeze
 Bane
 Scarecrow
 Man-Bat
 Mad-Hatter
 Hugo Stranges
 Charaxes
 Killer Croc
 The Mudpack
 Harley Quinn
 The Black Mask
 Mr Zsasz


Resultatet är följande:


The Joker 20.7%

The Riddler 18.2%

Catwoman 14%

Mr Frezze 8.3%

Two-Face 5.8%

Poison Ivy 5%

The Penguin 4.1%

Man-Bat 4.1%

Mad Hatter 4.1%

Bane 2.5%

Scarecrow 2.5%

The Black Mask 2.5%

Harley Quinn 2.5%

Hugo Stranges 1.7%

The Mudpack 1.7%

Killer Croc 0.8%

Charaxes 0.8%

Mr Zsasz 0.8%


Nästa om omröstning kommer snart...



BW

                                                  
                         
Av Bruce Wayne - 28 november 2008 09:01

Hej!


Jag kollade efter en sak kring Batman och fann en bra länksamlingar till grymma Batmansamlingar. Kolla in själv...


http://legionsofgotham.proboards70.com/index.cgi?board=collections&action=display&thread=5579


BW

Av Bruce Wayne - 25 november 2008 10:07

Hej!


En av de mer ovanliga skurkarna i Batman värld gör debut som Clock King som action figur, det är kul. Den 15 februari börjar han och tre andra att säljas i en special box. Den vill jag ha. Men som bonus så kommer också en väldigt snygg Scarecrow figur.


http://www.actionfigureinsider.com/forum/viewtopic.php?t=11706


http://tomztoyz.blogspot.com/2008/11/justice-league-unlimited-gotham.html


http://blog.compulsivecollector.com/2008/07/harley-quinn-coming-soon-from-mattel.html


BW

Av Bruce Wayne - 23 november 2008 13:14

Hej!


Batman, Gotham After Midnight 6 av 12


Jag är lite bekymrad, denna serie är bra men det känns som serien börja tappa greppet. I detta nummer är det ett säkert kort med jokern. Så det var bra. Men jag är lite tveksam till om serien verkligen håller hela vägen. Det måste in mer energi i serien, för om det inte göra det så kommer historien att rasa samman rejält. Det känns också som att börja bli lite upprepningar och det är dåligt tecken.


Betyg (Varje kategori har skalan 1-5)

Synopsis 4/5

Art 4/5

Batman intresse: ja

Värt att läsa: nja


Two-Face: Year One 2 of 2


Från ha varit lite “träigt” så ändrar sig det mesta till bästa. Till min stora glädje. Dialogen mellan Batman och Two-face är riktigt bra. Slutet har en intressant knorr (:


Betyg (Varje kategori har skalan 1-5)

Synopsis 4/5

Art 4/5

Batman intresse: nja, Detta album är för de som gillar Two-Face.

Värt att läsa: nja


The Batman Chronicles Vol. 6


Denna volym är ett mellannummer. I detta album kan man läsa om Batsignals start. Höjdpunkten är faktiskt ett Penguin avsnitt.


Albumet innehåller:

World´s Finest Vol. 5-6

Detective Comics 62 – 65

Batman 10 – 11


Betyg (Varje kategori har skalan 1-5)

Synopsis 3/5

Art 4/5 Bob Kanes konst är klassisk

Batman intresse JA, första numret av Batsignal

Värt att läsa: nja 


Joker

 

Jag har följt Batman över 15 år och jag har nog aldrig läst ett så bra Batman album. Jag vågar påstå redan nu att detta är ett av BÄSTA albumen jag någonsin läst. Var ska man börja? Allt är makalöst bra. Konsten toppar dock inte albumet Arkham Asylum, Jokern skildringen är minst lika bra som The Killing Joke. Lyssna gärna på grabbarna i BOF om vad de tycker. Alla som gillar serier SKA läsa detta album, om inte så missar ni något unikt. Det jag gillar med detta är detta album kommer att sätta tonen på allt som har Batman att göra i framtiden. Albumet kan man beställa via Staffars till ett bra pris, tveka INTE!!!!

 

http://www.batman-on-film.com/podcasts_joker-graphicnovel_11-1-08.html

 

www.staffars.se


Betyg (Varje kategori har skalan 1-5)

Synopsis 5/5

Art 5/5

Batman intresse: JA! Ett måste

Värt att läsa: JA! Ett måste  


BW

   

Av Bruce Wayne - 23 november 2008 09:39

Hej!


Väntan är över, nu har two-figuren kommit ut på marknaden. Den ser ungefär ut som jag tidigare visat på bloggen, MEN till min stora glädje så är den bättre. Den har börjat säljas på Ebay.


http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=330288443049&ssPageName=ADME:B:SS:GB:1123


BW

Av Bruce Wayne - 18 november 2008 11:50

Hej!


Det har tydligen lanserats en ny Pepsi i Japan. Den heter Pepsi Next. Om man köper en Pepsi så får man en Kubrick figur, bl.a.Batman och Jokern Dessa vill jag ha (: Jag ska kontakta min gode vän som kan japanska och se vad som står i texten. Du kanske vet?


http://tomztoyz.blogspot.com/2008/11/dark-knight-kubrick-bearbricks-batman.html


http://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=ja&u=http://www.pepsi.co.jp/&sa=X&oi=translate&resnum=2&ct=result&prev=/search%3Fq%3Dpepsi%2Bnex%26hl%3Dsv


http://www.toybeast.com/2008/11/07/bearbrick-pepsi-nex-warner-bros-movie-series/


BW

Länkar

Fråga mig

48 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards