Alla inlägg under augusti 2007

Av Bruce Wayne - 31 augusti 2007 11:26

Hej!


I lördags fyllde www.bat-blog.com 1 år. Grattis (;


BW

Av Bruce Wayne - 30 augusti 2007 09:47

Hej!


Under de senaste åren har Matell sålt massor av leksaker som måste återkallas.


http://www.shareholder.com/mattel/news/20070817-260354.cfm


Många av dessa är Batmanleksaker. Det betyder att massor av Batmansaker från Mattel kommer att försvinna. Som samlare betyder det att dessa leksaker kommer att stiga i värde. På ebay har man satt in spärr så inte säljare ska sälja dessa saker vidare. Mattel och Ebay har tydligen inlett ett samarbete för att stoppa spridningen av dessa saker.


Jag har köpt en leksak som är "förbjuden" på Ebay, Joker EXP 9 inch.


BW



Av Bruce Wayne - 29 augusti 2007 13:03

Hej!


För några timmar sedan slutade förhoppningsvis den sista auktionen på roboten. Budet gick på 6198.98$


BW

Av Bruce Wayne - 26 augusti 2007 11:20

Hej!


Brave and Bold 6


SKRÄP SKRÄP SKRÄP SKRÄP


Betyg (Varje kategori har skalan 1-5)

Synopsis 1/5 USELT

Art 2/5 (lite väl färglatt)

Batman intresse NEJ

Värt att läsa: NEJ


BW

Av Bruce Wayne - 26 augusti 2007 10:50

Hej!


Jag har haft inköpsstop, men nu har börjat släpp på det. Jag var i ett läge förut där jag höll på att förköpa mig. Jag tror att många samlare drabbas av det för eller senare. Det gäller att sluta med det i tid. Det finns risk för att man annars tröttnar på att samla. Jag tror också att detta går i vågor. Jag hade en period förut där jag höll på att förköpa mig. Det finns enligt mig bara ett sätt att stoppa det. Det är att införa inköpstopp.


Den andra anledningen till att jag hade köpstopp, var att jag kände att det gick för mycket pengar till batmansaker. Jag har andra intressen, förutom Batman. Det gäller att hitta en bra balans. Jag kände att balansen var ojämn. Samlingen får inte ta över sin ekonomin.


Nog om mitt inköpsstopp.


Jag har köpt en häftig japansk leksak Microman.De som följer min blogg vet att jag gillar de japanska leksakerna skarpt. Det är speciella actionfigurer som är mindre än de traditonella och mer rörliga. Till Batman Begins gjordes en serie med filmfigurer bl.a Batman och Ras´Al Ghul och Batman. Jag har Batman sedan tidigare.


RasÀl Ghul  är en skurk i Batmans värld.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ra's_al_Ghul


BW

Av Bruce Wayne - 23 augusti 2007 09:43

Hej!


Jag känner att det börja bli lite tradigt att skriva om ilovesammi försäljning av batmanrobot från 1968. Vill du följa hela resan, börja med inlägg från 23 juni. Men det är ju så intressant att följa utvecklingen av en av de mest åtråvärda batmansakerna enligt mig. Nu har säljaren äntligen gått ut hårt och satt ett rimligt bevakningspris. 10000$ är ett bra pris, om man har pengarna. Den kommer att öka i värde i framtiden. Nu får vi se om det är någon som nappar.


BW





Av Bruce Wayne - 21 augusti 2007 10:38

Hej!


Jag är en stor fan av albumet The Killing Joke. (se in inlägg 14/5). Nu ska det släppas en box med jokern och Batman iform av actionfigurer nästa år. Jag vill ha den NU (:


 http://toynewsi.com/index.php?itemid=11747


BW

Länkar

Fråga mig

48 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards