Alla inlägg den 22 oktober 2007

Av Bruce Wayne - 22 oktober 2007 10:24

Hej!


Svenska MAD nr 3 1967


Mad är en tidning för alla som har humor. Jag har alltid gillat den. I detta nummer driver de med 60-talets Batman. Det blir väldigt överdrivet och skruvat på ett positivt sätt. Batman och Robin heter i Mads värld Över läpp och Robban. OBS! se omslagsbilden under alla recensioner.


Betyg (Varje kategori har skalan 1-5)

Synopsis 3/5 (fyndigt och roligt)

Art 4/5 (med Alfred E Nauman som Robin på omslaget är det konst.)

Batman intresse JA

Värt att läsa: JA, alla som har humör bör läsa detta


Batman Confindential 10


Detta är del 4 av 6 (se inlägg 14/7). Serien blir bara bättre och bättre. Jokern karaktär växer och växer. Tempot höjs ännu mer till det bättre. I detta nummer "får han sitt riktiga utseende" Jag är mer än nöjd och förväntar mig ännu mer i nästa nummer. Jag vill ha mer. Det fortfarande något som saknas för att få högsta betyg, Jag vet inte riktigt vad det är.


Betyg (Varje kategori har skalan 1-5)

Synopsis 4/5 Högt betyg som kan bli högre

Art 3/5

Batman intresse ja

Värt att läsa: JA


The Batman Chronicles Vol. 4


Produktionen håller hög klass och det är kul att läsa allt från början och jämföra hur karaktären har utvecklats. Som jag tidigare nämnt så är alla nummer i kronologisk ordning.


I denna volym  fastnade jag för Batman nr 7 med Jokern. De första nummrerna med Jokern är riktigt bra. Jag fastnade även för World´Finest Comic No.3 som är första nummret med Scarecrow. Är man bara intresserad av Scarecrow tycker jag att man ska köpa detta album http://www.dccomics.com/graphic_novels/?gn=2824 .


Albumet innehåller:

Detective Comics 51 - 56

Batman 6- 7

Worlds Finest 2 - 3


Betyg (Varje kategori har skalan 1-5)

Synopsis 3/5

Art 4/5 Bob Kanes konst är en klassisk

Batman intresse nja, första nummret med Scarecrow är intressant

Värt att läsa: nja


BW





Av Bruce Wayne - 22 oktober 2007 10:09

Hej!


Nu finns en trevlig Batmobile på Tradera från 60-talet till försäljning. Det är redan huggsexa om bilen trots att det är över en vecka kvar på auktionen.


http://www.tradera.com/60_talet_Batman-auktion-50081566


BW

Länkar

Fråga mig

48 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards