Direktlänk till inlägg 8 juli 2008

Movie Master

Av Bruce Wayne - 8 juli 2008 10:41

Hej!


Till den nya filmen så har släppts en massa figurer. Det finns en "vanlig serie" som ska gå worldwide. Sedan så finns det en serie för vuxna. Den heter Movie Master. Den har blivit en sådan succe så allt är slutsålt. Priserna på ebay ligger på över 100$ styck nu. Som det känns nu så lär de blir de ett tag. Det som är intressant att filmen har inte ens haft premiär.

Movie Master består av 10 olika figurer men det lär bli fler. Dessa figurer är en framtida investering. För min del så hann jag aldrig med racet. Så jag får köpa dessa i framtiden för ocker priser.


Batman * 3

Gotham City Thug *5 (Se inlägg 4 maj 2008)

Jokern

Scarecrow (se bild under)


http://batmanytb.com/actionfiguresanddolls/actionfigures/movies/thedarkknight/moviemasters/


BW

 
 
Ingen bild

Martin

11 augusti 2008 07:42

När kommer dem att säljas i Sverige? :)

 
Ingen bild

BW

11 augusti 2008 08:30

Hej!

När det gäller Batmanleksaker, verkar det kört i sverige. Jag har mailat BR-leksaker och Toy´R´Us inget svar. Jag har även besökt olika leksakerbutiker,personalen vet inget.

Det känns lite märkligt med tanke på att Batman är otroligt stort i USA men INTE i sverige. I sverige gäller det bara spindelmannen och Star Wars.

Så du får köpa dessa figurer på ebay i USA. Problemet är att ALLT från Moviemaster serien är slut. Allt såldes i maj/juni i år.
Då reades allt ut för cirka 10$ styck.

Snitt priset på figurerna ligger på 45 - 50$ styck plus frakt. så vill man ha en figur så man nog betala ca. 500 kr styck.

Någon som har sett några Batmanleksaker i sverige?

BW

 
Ingen bild

Martin

11 augusti 2008 12:26

Okej låter tråkigt, Kommer ju alltid ihåg när man var mindre när man gick med mamma och pappa och fick handla en batman gubbe från någon av filmerna :(

Jag skulle gärna vilja ha en gubbe av varje "stor" karaktär, såsom Batman, jokern osv.
Har du något tips på något rejält att rekommendera? Kanske med länk osv?

Mvh Martin

 
Ingen bild

BW

11 augusti 2008 15:18

Hej igen Martin!

I Batmans värld finns det många karaktärer.
Kolla in länkarna under för att se vad som har producerats från 1976 - 2008.

http://www.batmanytb.com/actionfiguresanddolls/index.php

http://legionsofgotham.proboards70.com/index.cgi?board=batarchives&action=display&thread=4874

BW

 
Ingen bild

Martin

11 augusti 2008 16:34

Okej tack för länken, man kände igen massa från gamla tider när man var mindre. :-)

Men den länken var väl bara ett batman forum om leksaker, filmerna osv och inte en köpsida? Tyckte den sidan var rätt klyddig, mycket flash osv

--

Att köpa på ebay.com är det något du kan rekommendera? Inget klydd m.m?

Mvh Martin

 
Ingen bild

BW

11 augusti 2008 21:32

Hej igen Martin!

Jag är ledsen, jag vet inga "internet shoppar" som säljer batmansaker. Jag håller mig till bl.a till ebay och det har funkat hitills.

BW

 
Ingen bild

Martin

12 augusti 2008 00:20

Man hittar väldigt mycket där kan man ju säga. Blivit itresserad av en hel del. Men frakten är väl rätt dyr? eller?

Mvh Martin

 
Ingen bild

BW

12 augusti 2008 11:47

Hej igen Martin!

Frakten är något man bör förhandla fram med säljaren innan köpet är klart. Det variera kraftigt. Det är mitt tips.

BW

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bruce Wayne - 5 februari 2018 18:30


Hej! BW

Av Bruce Wayne - 5 februari 2018 18:20


Hej!

Av Bruce Wayne - 26 januari 2018 06:55

Hej! Igår köpte jag två nya legofigurer till samlingen. ...

Av Bruce Wayne - 6 januari 2018 14:36

Hej! Sedan sommaren 2016 har det ryktas om en ny Batmanfilm. Det senaste ryktet är att regissören Matt Reeves vill förflytta Batman till 1930-talet. Jag gillar idéen att gå tillbaka till rötterna. Det ryktas också att filmen inte ska ha en ...

Av Bruce Wayne - 4 januari 2018 18:55

Hej! Förra året släpptes DKIII som är del 3 i Frank Millers saga om Batman. Hans tolkning har format Batman för alltid. DKIII kom i åtta delar. Varje del som släpptes hade en massa unika omslag. Idag är visa delar värda över 10000kr. I november sl...

Länkar

Fråga mig

48 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards