Direktlänk till inlägg 2 mars 2009

I maj släpper DC direct...

Av Bruce Wayne - 2 mars 2009 12:58

Hej!


Ni som läser min blogg ofta vet vad Dc Direct är för något. Ni som inte läser min blogg ofta eller om detta är första inlägget. Så kan jag tala om att Dc Direct ett bolag som tillhör DC comics som distruberar bl.a. Batmanserier.


Frank Miller gjorde några Batmanserier på 80-talet som var banbrytande. Från denna serier har de nu släppt två actionfigurer från en av dessa serier.


De vill jag ha! Jag har en tidigare version av Batman och Jokern. Men nu har de släppt ny version av dessa figurer. Jag tycker de är helt fantatiska, vad tycker ni?


http://www.dccomics.com/dcdirect/?dcd=11772


BW

 
 
Ingen bild

Andreas

2 mars 2009 18:26

Jokerfiguren ser bättre ut än den som kom förra gången, snyggare med lila än den helvita kostymen. Batmanfiguren har ju dom klassiska färgerna här, förra gången var han svart. Gillar båda så visst vill man ha dom...

 
Ingen bild

Christoffer W

2 mars 2009 19:10

Dom här ska jag lätt ha, så har jag både figurer av Batman och Jokern i Millers och Tim Sales stil, vilka är mina två favoriter.

 
Ingen bild

BW

2 mars 2009 19:34

Hej alla!

Vad kul att ni gillar figurerna. Jag gillar den första version av Batman så grymt mycket, finns med på min presentationsbild i bloggen(:

De fyra figurna från Millers serie som kom några år sedan måste man ha i sin samling, eller vad säger du Andreas?

Det var ett tag sedan jag läste Millers album. Men Batman hade väl inte den gula logan på bröstet? Rätta mig om jag har fel...

Jag ska nog beställa dessa figurer på staffars, nästa gång jag går dit. Vi får se! Det är en budget fråga, 40$ känns lite mycket i dessa dystra tider (:

Christoffer, samlar du också på Batman?

BW

 
Ingen bild

Andreas

2 mars 2009 21:13

Jag har Jokern och Batman i samlingen och borde väl skaffa Robin, men Superman kan jag leva utan... ;-)

Önskar att dom hade gjort Mutantledaren, Two-Face i bandage och Gordon också från The Dark Knight Returns. Hade varit grymt.

 
Ingen bild

Christoffer W

2 mars 2009 22:22

Batman hade den gula loggan i de två första numren av TDK Returns (Miller gjorde ju till och med en poäng av att det var pansar bakom den eftersom det var som en stor måltavla på bröstet), men i de två andra numren är det bara den svarta fladdermussiluetten.

Men nä, jag samlar inte på Batman-grejer speciellt (förutom seriealbum), men det händer att jag köper actionfigurer då och då. Har figurerna som kom med i The Long Halloween Collectors Set (http://www.amazon.com/Batman-Long-Halloween-Collector-Set/dp/140122041X/ref=pd_bbs_sr_7?ie=UTF8&s=books&qid=1236028803&sr=8-7) och dom här två skulle passa bra tillsammans med dem. :)

 
Ingen bild

BW

3 mars 2009 11:45

Hej alla igen!

Kul att du har koll,Christoffer. Jag läser annat också än Batman bl.a Captain America.

Jag gillar också Long Hallowen boxen (: Men jag har albumet samt batman figuren. Så det känns onödigt att köpa boxen.

Andreas! Robin finns försäljning om du vill ha den (:

BW

 
Ingen bild

Andreas

3 mars 2009 14:41

Hehe tack BW, men en annan har redan spräckt månadsbudgeten genom att beställa hem två figurer från USA; Superman/Batman-Joker och Justice League International Series 1 Batman.

TDKR-Robin ska få ingå i samlingen men det för bli i framtiden. ;-)

 
Ingen bild

BW

4 mars 2009 08:01

Hej Andreas!

Vilka figurer menar du Superman/Batman -joker?

BW

 
Andreas

Andreas

4 mars 2009 22:26

JLA International Batman: http://www.toymania.com/news/images/0408_dcd_jli3.jpg

Superman/Batman Joker:
http://www.amazon.com/Superman-Batman-Joker-Mxyzpltk-Figure/dp/B001RHIQ9W

http://popularkultur.wordpress.com

 
Ingen bild

BW

5 mars 2009 08:55

Hej Andreas!

Grattis till två fina köp. Nu ser jag fram emot en uppdatering av din hemsida (:

BW

 
Ingen bild

Andreas

5 mars 2009 14:17

Om du menar min blogg så uppdaterar jag den när jag har tid och nåt att skriva om hehe... min Batmansamlarsida dröjer det nog innan jag tar itu med.. :-)

 
Ingen bild

BW

6 mars 2009 11:27

Hej Andreas!

Jag syftar på din samlarsida... det har ju hänt en del sedan du gjorde den och det vill man ju se (:

BW

 
Ingen bild

Andreas

7 mars 2009 13:37

Jo, det har blivit många nya prylar i samlingen sedan dess.. Någon gång när jag har mer tid över ska jag göra det, har fotat det mesta. :-)

Får kanske länka till den för dom som läser kommentarerna och undrar:

http://www.batman.studio.nu/

 
Ingen bild

BW

7 mars 2009 14:37

Hej alla!

Bra initiativ Andreas (;

BW

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bruce Wayne - 5 februari 2018 18:30


Hej! BW

Av Bruce Wayne - 5 februari 2018 18:20


Hej!

Av Bruce Wayne - 26 januari 2018 06:55

Hej! Igår köpte jag två nya legofigurer till samlingen. ...

Av Bruce Wayne - 6 januari 2018 14:36

Hej! Sedan sommaren 2016 har det ryktas om en ny Batmanfilm. Det senaste ryktet är att regissören Matt Reeves vill förflytta Batman till 1930-talet. Jag gillar idéen att gå tillbaka till rötterna. Det ryktas också att filmen inte ska ha en ...

Av Bruce Wayne - 4 januari 2018 18:55

Hej! Förra året släpptes DKIII som är del 3 i Frank Millers saga om Batman. Hans tolkning har format Batman för alltid. DKIII kom i åtta delar. Varje del som släpptes hade en massa unika omslag. Idag är visa delar värda över 10000kr. I november sl...

Länkar

Fråga mig

48 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards