Alla inlägg den 24 januari 2009

Av Bruce Wayne - 24 januari 2009 11:51

Hej!


Som det känns så är det få som har köpt The Dark Knight på DVD, alla har laddat ner den från internet. 43 personer svarade på frågan:


Snart släpper WB The Dark Knight på DVD. Kommer du att köpa den?


18.6% svarade nej

4.7% visste inte

48.8% ja DVD

16.3% ja Blue ray

11.6% ja Blue Ray Gift set


BW


Av Bruce Wayne - 24 januari 2009 11:49

Hej!


Sedan hösten 2006 har författaren Grant Morrison tagit över Batman, Det har resulterat i tre större historier, Batman & Son, The Resurrection of Ra's al Ghul och Batman RIP. Under hösten så har Morrison lovat att göra något extra ordinärt med Batman RIP och det vill säga att han har gjort.  

Jag tycker han har förstört hela karaktären Ska man göra något rejält så ska man göra det ordentligt, inget halvdant.

 

Först och främst så ska man avsluta Batmanhistorier i Batman värld inte i Final Crisis #6. Jag kan förstå att DC Comics vill promota resten av Dc karaktärer, men jag som enbart vill läsa om Batman är INTE intresserad av resten av Dc karaktärerna. Jag kanske läser något nummer här och där, men inte mer.

 

Sedan är det korkat att ”döda” Bruce Wayne under 70års jubileet, ska man fira Batman utan Bruce Wayne?

 

Dc Comics dödade Superman förut och det floppade rejält, vad är det som säger att de lyckas denna gång med Batman?

 

Sist men inte minst så är det korkat att inte utnyttja skjutsen som The Dark Knight (2008) givit. Den som vill börja läsa Batman är körd, för nu finns inga renodlade Batmanhistorier, att läsa utan man får helt enkelt börja rota i arkivet för att läsa en genuin Batmanhistoria.

 

Det finns bara en räddning starta om allt! och gör det så fort som möjligt.  Jag vill INTE uppleva denna crossovermani som kom i början av 90-talet, med  t.ex. historier som  Knightfall etc, med 100-tals olika karaktärer inblandade och framför allt inte när Bruce Wayne d.v.s huvudpersonen inte är närvarande.

 

Det som sker nu är att är olika karaktärer tävlar om vem ska ta över Batman (Battle for the Cowl) samt att olika karaktärer reflekterar över sin saknad av Batman som t.ex Commisioner Gordon.  Men om jag har förstått saken rätt så ska detta pågå minst fram till sommaren…


http://batmansamlare.bloggagratis.se/2008/06/01/750829-jag-har-last-39/


http://batmansamlare.bloggagratis.se/2009/01/21/1306918-jag-har-last-51/


http://www.dccomics.com/dcu/comics/?cm=11275


http://www.dccomics.com/dcu/comics/?cm=11280


BW

Länkar

Fråga mig

48 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards