Direktlänk till inlägg 14 januari 2010

Jag har läst... 65

Av Bruce Wayne - 14 januari 2010 10:24

Hej!

 

Batman 80-Page Giant


En fullmattad tidning med massor av godbitar. Tänk om det kom en sådan titel varje månad. Tidningen har ett tema Vintern. Vem är då inte mer lämplig än Mr.Frezze Tyvärr är dessa äventyr lite tunna. Tidningen har åtta små episoder. Catwoman historien är SUPERBRA (No Two Alike). Den ger hela tidningen en femma. Jag väntar redan på nästa del, ett vårtema i nästa nummer?


Betyg (Varje kategori har skalan 1-5)

Synopsis 5/5

Art 5/5

Batman intresse: ja

Värt att läsa: ja


Arkham Reborn del 3 av 3


Jag tyckte att höjdpunkten, eller snarare det enda bra i Battle for the Cowl var Arkham Asylum delen. Eftersom många andra tyckte det också så fick de förtroende att göra en miniserie. Resultatet blev riktigt lyckat och detta är en blivande klassiker. Dock ej lika bra som albumet Joker. Men för mig så hamnar den bland de 30 bästa Batman historier jag läst. Kan inte bli annat än högsta betyg. Passa på att lyssna på en unik podcast sändning av skaparna som BOF gjorde 27 oktober 2009.



http://www.batman-on-film.com/Podcasts_ARKHAM-REBORN_brad__10-27-09.html


Betyg (Varje kategori har skalan 1-5)

Synopsis 5/5

Art 5/5

Batman intresse: ja

Värt att läsa: ja

 

Arkham Asylum Special Edition


Dc Direct har släppt olika exklusiva boxar med olika tema. Varje box innehåller 4 figurer och en tidning. Tidningen ska vara ett komplement till figurerna. När boxen är släppt så släpps tidningen. Denna tidning innehåller fyra äventyr en om jokern, Penguins, killer Croc och Batman. I det stora hela är urvalet okej. Men man kunde ha valt något annat Joker historia. Killer Croc Historien är bra. Men om jag köpte en svindyr box med figurer och en tidning så hade jag känt att jag ville ha en bättre tidning. Men om man köper tidnigen bara så är det okej.


http://www.dccomics.com/dcdirect/?dcd=11581


Betyg (Varje kategori har skalan 1-5)

Synopsis 3/5

Art 3/5

Batman intresse: ja

Värt att läsa: nej


Albumet innehåller

Showcase 95 #11

Batman Chronicles #3

Batman #586

Robin #85 

 

Batman Confidential 38- 39


Jag har tidigare läst om Batman som slåss mot nazister 1942 (The Batman Chronicles Vol. 8). Nu slåss Batman mot nazister igen i modern tappning. Det känns inte fräsch och nytänkande. Ett riktigt praktfiasko. Det lovar gott att en miniserie med Sam Kieth kommer i nästa nummer. Han aldrig misslyckats med Batman, så varför skulle han göra det nu?


Betyg (Varje kategori har skalan 1-5)

Synopsis 1/5

Art 3/5

Batman intresse: nej

Värt att läsa: nej


http://batmansamlare.bloggagratis.se/2009/11/06/2158257-jag-har-last-62/


Batman Confidential 40


Jag skriver en sammanfattning i inlägg Jag har läst... 68


Legends of the Dark Knight Special Edition


När jag köpte Legends of the Dark Knight boxen fick jag en tidning på köpet. Det är samma princip som Arkham Asylum boxen. Urvalet är bra och underhållande. Om man jämför arkham asylum tidningen och denna är Legends tidningen snäppet bättre. Urvalet är bättre. Jag gillar äventyret Slayrider som Paul Dini gjorde. Men det är en sak jag undrar vore det inte bättre att använda att det som finns i serien Legends of the Dark knight istället för att plocka in andra historier. Då hade betyget blivit högre. 


http://batmansamlare.bloggagratis.se/2010/01/14/2407114-ett-tjafs-objekt/


Betyg (Varje kategori har skalan 1-5)

Synopsis 3/5

Art 3/5

Batman intresse: ja

Värt att läsa: ja


Albumet innehåller

52 #46

Batman Chronicles #8 

Batman Confidential 40

Countdown #27, 31

Detective Comics #826

Batman Secret File and Origins #1

Legends of the Dark Knight #125


BW



      








BW

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bruce Wayne - 5 februari 2018 18:30


Hej! BW

Av Bruce Wayne - 5 februari 2018 18:20


Hej!

Av Bruce Wayne - 26 januari 2018 06:55

Hej! Igår köpte jag två nya legofigurer till samlingen. ...

Av Bruce Wayne - 6 januari 2018 14:36

Hej! Sedan sommaren 2016 har det ryktas om en ny Batmanfilm. Det senaste ryktet är att regissören Matt Reeves vill förflytta Batman till 1930-talet. Jag gillar idéen att gå tillbaka till rötterna. Det ryktas också att filmen inte ska ha en ...

Av Bruce Wayne - 4 januari 2018 18:55

Hej! Förra året släpptes DKIII som är del 3 i Frank Millers saga om Batman. Hans tolkning har format Batman för alltid. DKIII kom i åtta delar. Varje del som släpptes hade en massa unika omslag. Idag är visa delar värda över 10000kr. I november sl...

Länkar

Fråga mig

48 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards