Direktlänk till inlägg 8 augusti 2011

Catwoman

Av Bruce Wayne - 8 augusti 2011 22:01

Hej!


Jag är nog sist i Batman världen att se den nya Catwoman. Bilden publicerades i slutet av förra veckan. Kommentar någon?


  


BW

 
 
Ingen bild

Svenska DCAU-sidan

12 augusti 2011 00:04

1. Anne Hataways dräkt känns som en homage till Julie Newmars Kattkvinnan under 60-talet. Med andra ord - endast en domino-liknande mask, svart heltäckande catsuit...
2. Åker Kattkvinnan på bilden förresten inte på Batpoden från TDK?

Bruce Wayne

12 augusti 2011 21:31

Hej!

Tycker du också det (: Jag personligen skulle ha gillat att se Catwoman i någon slags huvudbonad. En tolkning av Darwyn Cooke hade varit häftigt.

Du har helt rätt, det är Batpoden från TDK

BW

 
Ingen bild

Svenska DCAU-sidan

13 augusti 2011 10:33

Hej igen!

Jag tycker också att hon borde ha någon huvudbonad. Kattkvinnan har ju den under större delen av sin karriär i DCU. Egentligen kunde jag ha skrivit det i mitt förra inlägg, men jag visste ju inte då om Kattkvinnan skulle skaffa någon huvudbonad senare i filmen eller inte.

Om vi börjar tala om dräkter, gillar jag inte hennes nuvarande "Emma Peel" utseende. Jag föredrar hennes äldre varianter såsom den lila (i DCU) och den gråa (i BTAS).

Så du har både läst Cookes "DC Direct: The New Frontier" och sett filmen baserad på den? Jag trodde att du bara fokuserade på Batmans berättelser i Gotham. Jag gillar den tecknade stilen där - påminner mycket om DCAU.

Om du inte har något emot serier med "dold" reklam, rekommenderar jag att du kollar upp "Subway Fan Heroes" på subwaycomics.com.

Här har DC och Subway samarbetat med varandra för att göra reklam för både Subway och Green Lantern-filmen. I två motion comics och fyra nummer av en "Limited Series", samarbetar Justice League med Amerikas olika kända idrottsstjärnor i kampen mot olika DC-skurkar.

Vad sägs om Michael Phelps som tillsammans med två andra stjärnor hjälper Batman och Hal Jordan mot Mr. Freeze och Solomon Grundy i nummer 3? Om du är fast besluten om att bara läsa Gotham-relaterade berättelser, räcker det med att bara läsa det numret, som är gratis att laddas ner.

 
Ingen bild

BW

15 augusti 2011 13:36

Hej igen!

Om man jämför Anne Hathaway med Diana Rigg och Uma Thurman. Så är SOLKLART Diana Rigg snyggast. Hon är superläcker som Emma Peel.

Jag har inte sett filmen, men vet vad de är för något, men den ska man försöka se den i framtiden. Jag är VÄLDIGT förtjust i cooke tolkning av Batman m.fl

http://batmansamlare.bloggagratis.se/2010/01/04/2365712-julklapp-nr-2-3-4-och-nummer-5/

http://batmansamlare.bloggagratis.se/2007/08/02/219832-jag-har-last-8/

Jag ska länka ditt tips till mina läsare (:

BW

 
Ingen bild

Svenska DCAU-sidan

16 augusti 2011 17:31

Hej BW! Du missförstod nog mig. Jag syftade inte på Anne Hathaway utan på seriefiguren.

Jag menade i mitt tidigare inlägg att om man jämfört Kattkvinnas alla dräkter från 30-talet till idag, tycker jag inte om hennes nuvarande moderna dräkt med "skyddsglasögon" i huvudbonaden. DC comics beskrev den nya dräkten som en hyllning till "Emma Peel", vilket är förklaringen till att jag kallade Selina Kyles nuvarande dräkt för att ha "Emma Peel"-looken.

Bland Kattkvinnans "gamla" dräkter, gillar jag hennes senare lila från serietidningarna och den gråa från BTAS 1992-1995.

 
Ingen bild

BW

17 augusti 2011 11:12

Hej igen!

Jag förstod dig rätt, men jag ville bara utveckla Emma Peel tankarna. Gillar the The Avengers. Ser andra än Batman också (:

Min favoritdräkt är Tim Burtons tolkning av Catwomen (: Men en sak är vi överens om, hon ska huvudbonad eller?

BW

 
Ingen bild

Svenska DCAU-sidan

17 augusti 2011 23:52

Hej!

Absolut! Bara hon låter bli "skyddsglasögonen". (:

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bruce Wayne - 5 februari 2018 18:30


Hej! BW

Av Bruce Wayne - 5 februari 2018 18:20


Hej!

Av Bruce Wayne - 26 januari 2018 06:55

Hej! Igår köpte jag två nya legofigurer till samlingen. ...

Av Bruce Wayne - 6 januari 2018 14:36

Hej! Sedan sommaren 2016 har det ryktas om en ny Batmanfilm. Det senaste ryktet är att regissören Matt Reeves vill förflytta Batman till 1930-talet. Jag gillar idéen att gå tillbaka till rötterna. Det ryktas också att filmen inte ska ha en ...

Av Bruce Wayne - 4 januari 2018 18:55

Hej! Förra året släpptes DKIII som är del 3 i Frank Millers saga om Batman. Hans tolkning har format Batman för alltid. DKIII kom i åtta delar. Varje del som släpptes hade en massa unika omslag. Idag är visa delar värda över 10000kr. I november sl...

Länkar

Fråga mig

48 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards